mandag den 12. maj 2014

Nye ting


Hei! I dag regner det, og er sol om hverandre. Det er helt fantastisk lys, og jeg har egentlig mest lyst til å være ute og fotografere. Men jeg er inne, og skriver. Helgen har gått med til besøk av mor, tante og kusine, noe som har vært superkos. Men det akademiske arbeidet har blitt liggende, og jeg må således gjøre en hel del i dag. Men jeg har likevel laget et innkjøpsinnlegg igjen, bare at denne gangen er det mer gaver enn innkjøp. Ekstra topp!


Jeg fikk denne nydelige orkideen og potten. Håper jeg klarer å ta vare på den, den er så fin.



 
Mamma kjøpte dette nydelige smykkeskrinet til meg på Illum bolighus. Gleder meg til å ta det i bruk.




Shorts fra Peak Performance. Denne fikk jeg også av mamma, gleder meg til det blir litt varmere så jeg kan bruke den!




Bukse fra Dr.Denim og t-skjorte fra Kina
Mamma var i Kina forrige uke, og kjøpte med pysj, pandabamse og denne t-skjorten til meg. Buksen kjøpte vi på Samsøe&Samsøe på Illum. Tusen takk <3



Trenchcoat fra Zara
Denne kjøpte jeg selv på lørdag. Jeg elsker trenchcoater, og har et par-tre-fem stykker. Denne er uten knapper, i glatt stoff og med leopardfor inni. Elsker den.


Sist og minst: Magnet fra Glyptoteket (tusen takk, mamma!). I går var vi på Glyptoteket, og spiste kake. Glyptoteket betyr samling av skulpturer (glypthon er gresk for skulptur), og er en utrolig flott bygning med en vinterhage med palmer hvor det er servering. De har også en fin butikk der hvor de selger bøker og litt ymse. Jeg falt for denne magneten, siden Hippokrates er sentral i medicinhistorie som jeg nå beskjeftiger meg med. Ars Longa Vita brevis, betyr kunsten er lang, livet er kort. Hva meningen bak det utsagnet er, er jeg ikke helt klok på. Men Hippokrates er en hipp figur så.

Hva synes dere om innkjøpene?

Koz og klemz. V.

2 kommentarer:

  1. Mye fint på èn gang! (jeg klarer ikke å lage accent aigu, serr irr) Men jeg fikk det for meg at magneten var en leppepomade - uvisst hvordan - og måtte halvveis gjennom avsnittet før jeg skjønte at det var den ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takk, Hilde! Du la merke til leopardmønsteret? Tenkte du ville like det. Forstår ikke helt hvordan du kunne tro magneten var leppepomade, men jeg kjøpte meg en ny leppepomade siden jeg hadde glemt min hjemme.

      Slet