lørdag den 13. september 2014

Høst

I dag er den første ordentlige høstdagen siden jeg kom tilbake til København, og det er egentlig veldig deilig. Besluttet å gi meg selv helt lesefri i dag, og har egentlig bare tatt livet med ro og sett Criminal Minds og hørt på høstmusikk. I går var jeg i Botanisk Have, og kjøpte et hawaiiblomsttre som jeg er meget fornøyd med. Jeg har vært på utkikk etter noen planter å ha i vinduskarmen, både fordi det er sjovt og fint men også fordi jeg ikke har gardiner i det nye værelset.

Jeg er veldig fornøyd med mitt nye værelse som jeg flyttet inn i sommer, med unntak av at det ikke går an å henge opp bilder eller gardiner. Heldigvis er det ikke voldsomt mye innsyn, men likevel. Det mest perfekte hadde vært hvis jeg hadde tatt med bønnene mine, men de har fått bli igjen hos kjæresten.

Dette bildet er fra juli, og siden da har de blitt rundt tre ganger så store samt fått fine hvite blomster som muligens blir en hvit bønne med tiden. Her er det nye treet mitt som heter Plumeria, og får noen fine hvite hawaiiblomster med tiden:



Jeg forsøkte å flytte treet for å få et litt bedre bilde, men det ble visst skurrete. Skylder på en litt sliten telefon, og fører ny iPhone opp på ønskelisten. På dette bildet kan man se boken jeg leser for tiden som handler om Danmarks historie i et europeisk perspektiv. Meget god bok, som også inneholder verdens beste analyse av norsk økonomi på tidlig 1900-tall: "Norge havde bl.a. mange fisk".

Studiestart har vært fint, og det føles bra å være tilbake. Dette semesteret tar jeg to kursus: Ett om Nordens historie på 1900-tallet, og et om vest-europeisk medicinhistorie 1700-1900. Meget spennende med andre ord! Første skoledag tilbake gikk fint, med unntak av tidenes kvisekrise på morgenen. Jeg hadde fått en kvise på skulderen som jeg bare skulle pille litt på før jeg tok på meg t-skjorten min. Da begynte den å blø, og jeg endte opp med det eneste plasteret jeg hadde tilgjengelig:

Se hvor sinnsykt tæn jeg er for øvrig. Meget fornøyd!

I morgen skal jeg blogge litt om Amsterdam, også begynner jeg forhåpentligvis å blogge litt oftere for dette er egentlig veldig festlig.

Bloggez. V.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar